به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو از کرمانشاه، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه بهره مندی از خردجمعی، آسیب شناسی، شناسایی رشته های مورد نیاز آینده، حداکثر استفاده از پتانسیل ها ظرفیت های موجود و دستیابی به ایده آل ها را از جمله اهداف راه اندازی اتاق فکر در این اداره کل عنوان کرد .
داود ناصری امید گفت : با بهره مندی از نظرات اهل فن و صاحبان اندیشه و دانشگاهیان، می توان برنامه های مدون، استراتژیک و بلندمدت برای بهبود فعالیت ها طراحی نماییم .
وی با اشاره به تشکیل اتاق فکر اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه به منظور شناسایی نقاط قوت و ضعف گفت : این اتاق با فراهم نمودن امکان تبادل آرا و اندیشه های صاحب نظران و طرح و بررسی مسائل و موضوعات مورد نظر منجر به ارائه ایده ها، افکار نو و راه کارهای مناسب خواهد شد .
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه اظهار داشت : نقش ارزشمند اتاقهای فکر در تعاملات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و تأثیر مثبت آن در توسعه و ارتقای سازمانها به ویژه سازمانهای ارائه دهنده خدمات به اقشار مختلف جامعه باعث شده که این تشکیلات امروزه جایگاهی در ساختار سازمانها پیدا کند .
ناصری امید با بیان این مطلب که عمل پیش از تفکر و یا تفکر پس از عمل یکی از آسیب های تصمیم گیریهای عجولانه است گفت : نهادینه سازی الگوی عمل مبتنی بر معرفت، راه برون رفت از این سیکل معیوب می باشد .
وی اظهار داشت : اتاق فکر به عنوان مغزی برای اندیشیدن و ذهنی برای پرواز کردن، عرصه ای است که در آن خرد جمعی به منصه ظهور می رسد .
این مقام مسئول گفت : ایجاد تحول، برنامه ریزی برای فرهنگ سازی اثرگذار و نتیجه بخش در جهت فراگیری آموزشهای فنی و مهارتی، شناسایی آسیب ها و ارائه راهکارهای مؤثر، بازنگری و کوتاه نمودن ساعات برخی استانداردهای آموزشی، شناسایی رشته ها و حرفه های مورد نیاز بازار کار، به روز نمودن استانداردهای آموزشی از جمله مباحثی بود که از سوی صاحب نظران و اساتید اتاق فکر مطرح شد .
ناصری امید تصریح کرد: از دیگر موضوعات مورد بحث در اولین نشست اتاق فکر اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان، بررسی و مطرح نمودن راهکارهای توانمندسازی دانشجویان و توانمند ساختن روستاییان با هدف جلوگیری از مهاجرت آنان به شهرها و ارتقای دانش و مهارت شاغلان در صنعت بود .